Apakah Workstation Pejabat dan Adakah Sesuai untuk Pejabat Anda?

office workstation



Mewujudkan susun atur pejabat moden yang sesuai bermula dengan memilih perabot yang sesuai. Salah satu penyelesaian yang paling popular dalam beberapa tahun kebelakangan ini ialah Sistem Perabot tempst kerja atau lebih dikenali sebagai Furniture Workstation System.

KLIK SINI UNTUK LIHAT PAKEJ PERABOT WORKSTATION

Banyak syarikat mencari kesesuaian dalam memilih workstation pejabat untuk persediaan pejabat mereka. Sekiranya anda mencari penyelesaian perabot untuk tempat kerja yang fleksibel, ini mungkin pilihan yang tepat.

Walau bagaimanapun, sebelum anda menarik perhatian, penting untuk mendapatkan pemahaman yang baik tentang apa yang boleh dilakukan dan tidak dapat dilakukan oleh sistem untuk menentukan sama ada penyelesaian itu sesuai untuk anda.


office workstation


Apakah secara tepatnya yang dimaksudkan dengan Workstation Pejabat?
Workstation adalah penyelesaian perabot modular yang menyediakan pelbagai bahagian yang diperlukan untuk mencipta stesen kerja; secara konseptual, ia seperti kit Lego untuk workstation pejabat. Anda juga boleh mendengar tentang workstation yang dirujuk sebagai perabot modular.

KLIK SINI UNTUK LIHAT PAKEJ PERABOT WORKSTATION

Rekabentuk Workstation membolehkan perabot pejabat anda disusun dan diselaraskan mengikut keperluan dan keunikan idea anda sendiri. Bagi syarikat yang mengalami pertumbuhan pesat (fast growing) atau ingin membuat pelan lantai (floor plan) yang fleksibel, workstation adalah penyelesaian hebat yang membolehkan pejabat menyesuaikan diri dengan lebih cepat kepada persekitaran kerja yang lebih selesa.




Apabila anda memilih perabot jenis ini, anda akan dapat semua komponen yang diperlukan untuk menyusun atur pejabat. Komponen ini boleh dipindahkan, ditambah atau dibuang seperti yang sepatut anda lihat; oleh itu, sistem komprehensif dari pelbagai komponen yang digabunkan bagi mencipta sebuah workstation.

Modularity of furniture systems membolehkan anda membuat penyelesaian yang fleksibel dan beradaptasi dengan ruang anda dengan cepat dan efisien tanpa pembuangan masa pengubahsuaian yang signifikan.

Kenapa Pilih Workstation?
Banyak perniagaan mungkin sudah mempunyai pengalaman dengan beberapa bentuk workstation. Sebagai contoh, ruang stereotaip sebenarnya adalah satu bentuk workstation, walaupun bukan satu-satunya yang moden.



Workstation telah berkembang dengan pesat sejak beberapa tahun kebelakangan ini untuk merangkumi pelbagai pilihan perabot, memberikan anda fleksibiliti untuk merancang ruang kerja yang khusus, atau sebagai asas, seperti yang diperlukan oleh cara kerja setiap kakitangan.

Workstation boleh digunakan untuk mewujudkan ruang kerja yang lebih kolaboratif untuk pekerja. Rekabentuk  ruang kerja ini telah menjadi sangat popular baru-baru ini dengan syarikat-syarikat seperti Google menekankan kolaborasi, bukannya pejabat individu.


Jika anda ingin pejabat anda mempunyai semangat pekerja/kakitangan yang bekerjasama, beralihlah dari susunan meja individu ke arah konfigurasi tempat kerja secara berkumpulan di mana ianya boleh menjadi cara terbaik untuk mencapai matlamat tersebut. Modularity of furniture systems memberikan susun atur pejabat anda agar lebih selesa dan luas. Perubahan ini perlu dilakukan bagi menggerakkan serta meningkatkan produktiviti dari hasil kreativiti susun atur perabot pejabat.


Organisasi yang berkembang pesat dan mengalami perubahan mungkin juga melihat model ini sebagai cara untuk cepat menyesuaikan diri dengan keperluan mereka. Daripada memesan meja baru untuk pekerja baru, syarikat boleh memesan hanya bahagian yang mereka perlukan, menggunakan semula komponen modular sedia ada untuk menambah konfigurasi yang sedia ada.

KLIK SINI UNTUK LIHAT PAKEJ PERABOT WORKSTATION

Workstation amat menjimatkan ruang apabila dibandingkan dengan meja individu yang besar. Anda boleh menyesuaikan lebih ramai orang ke ruang yang lebih kecil tanpa perlu membelanjakan wang ke pejabat yang lebih luas. Susun atur yang lebih cekap ini juga membolehkan anda menggunakan panel, kuasa dan larian data dan penyimpanan untuk lebih daripada satu workstation, mengurangkan jumlah komponen yang perlu dibeli.

Pengubahsuaian atau perubahan lokasi juga merupakan sebab utama untuk mempertimbangkan workstation. Sekiranya anda tidak pasti bagaimana rekabentuk ruang kerja anda  pada masa akan datang, maka anda mungkin mahu memilih kelonggaran yang boleh ditawarkan oleh system perabot ini untuk memastikan anda dapat menghasilkan sebahagian besar ruang baru tanpa perlu menanggung perbelanjaan tambahan pada perabot baru.



KLIK SINI UNTUK LIHAT PAKEJ PERABOT WORKSTATION

Sebarang pertanyaan atau perlukan khidmat rekabentuk ruang pejabat, sila hubungi / Whatsapp:

012-9236151 (Mira)


014-7357339 (Dhaus)


017-2666047 (Syiera)

Catat Ulasan

0 Ulasan